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Room 42 or Sala della Niobe is my favourite area at the Uffizi. An spectacular frame created in 1781, during the Neoclassical period, to house the ancient sculptures of the Villa Medici in Rome. The pieces represent the Greek myth of Niobe, the daughter of Tantalus and wife of Amphion, who witnessed the murdering of her seven children in the hands of Apolo and Artemisa as an act of revenge to their mother, whom Niobe had previously mocked. The ones at the hall are Roman copies of Hellenistic originals, moved to Florence after their discovery in 1583. The walls at Niobe also display some canvases; two signed by Rubens, in baroque style. The decoration of this notable room was by Peter Leopold of Lorraine.
Sala Niobe, espacio inexcusable de la Galleria degli Uffizi
La Sala 42, o Sala de Niobe, es mi espacio favorito de los Uffizi. Este asombroso marco espectacular se creó en 1781 en pleno periodo Neoclásico para albergar piezas de escultura antigua de la Villa Medici en Roma. Las esculturas representan el mito griego de Niobe, hija de Tántalo y esposa de Anfilón, que vio exterminar a sus siete hijos a manos de Apolo y Artemisa para vengar a su madre, a quien Niobe había ridiculizado. Se trata de copias romanas de originales helenístico que vieron la luz en 1583 y trasladadas después a Florencia. De las paredes cuelgan algunos lienzos, dos de ellos, barrocos, firmados por Rubens. La decoración de esta sala impetuosa corrió a cargo de Peter Leopold de Lorena.